Post kali ini di tulis dalam BM, takut nanti boss terbaca, habis aku.. hehe. Inila hasil "sakubun" saya 2 bulan lepas yang i tergaru-garu kepala nak tulis pasal KL untuk my HQ newsletter. Baru tau masa orang suruh tulis pasal tempat yang i dah selama 30 tahun kat sini, betapa susah rasanya. Mulanya mintak tulis pasal interesting places, lepas tulis rasa macam tiru from guide book dari book shop (memang pun tiru) hehe. At last dapat idea sikit nak tulis about "shoku bunka" (eating culture) kat Malaysia. Sempat jugak nak introduce 3 taihyo teki na ryori kat malaysia, antara nya my fav, nasi lemak, bah kut teh and roti canai. Gambar2 tu memang i tiru from internet, ingatkan nak gi makan then take picture then claim balik kat opis but tak der masa. Masa i submit my draft, comot betul draft i, sekali dia org habis illustrate semua tu, rasa macam cantik pulak, satisfy la... tapi gambar dia org illustrate tu (kat bawah page) rasa cam bukan image malaysia, museum dia org lukis cam otera kat jepun kakaka, then Tokong Tean Hou dia org lukis cam image kat Taiwan.. kelakar betul la..Boss i ni memang girlish sikit la, dahla i malu nak submit kerja cam ni, dia tu tak habis lagi nak comment pasal i, kat ending....mmmm... komakai betul la..Kepada member yang tak paham bahasa Jepun, sorry la,i malas nak translate la, sekarang bahasa i memang sudah jadik rojak... sometimes rasa macam nicam kat tv, kejap chinese,kejap Malay, kejap eng, kejap J...

No comments:
Post a Comment